Čo treba jesť?

Čo treba jesť?

Ženy a čoraz častejšie aj muži sú schopní bez problémov zmeniť svoj životný štýl na niekoľko dní. Obzvlášť, keď sa chcú dostať do formy a majú k tomu primerané zázemia v pohodlí domova. Zmena výživy je pre mnohých jednoduchým a jediným prostriedkom, ako sa dočkať vytúženej postavy. Cvičenie a rôzne procedúry sú väčšinou až poslednou možnosťou. Prečo? Pretože nemusíte chodiť nikam, netrápiť sa pri cvičení.

toast

  • Populárnosť diét odzrkadľuje aj fakt, že sa nimi už niekoľko rokov zaoberajú aj samotní vedci. Tí neraz pozorujú ľudí, ktorí sú schopní trápiť svoje telo najrôznejšími odopieraniami. To, aké majú krvné výsledky, úspešnosť a prípadný jojo efekt sú predmetom skúmania. Preto, ak sa chcete vybrať na tú správnu cestu, musíte si dopredu naštudovať výsledky a štúdie.
  • Populárne vysoko bielkovinové diéty sú najnovšie považované za nebezpečné. Prečo? Pripisuje sa im vyvolávanie starnutia a chorôb ako aj rakoviny. Ako je to možné? Vysoký príjem bielkovín podporuje a zrýchľuje neustálu výmenu bielkovinových reťazcov. Takto sa skonzumované bielkoviny spracovávajú. Ak je ich príliš veľa, proces tvorby bielkovín a aj DNA, ktorá je tvorená z nich, začne prebiehať rýchlejšie ako je prospešné. To potom vyústi k tomu, že sa celý organizmus musí namáhať s novými reťazcami DNA, pri ktorých sa môže vďaka veľkému množstvu vyskytnúť aj veľký počet chýb. To potom vedie k starnutiu a chorobám, ktoré to majú spoločné.

snídaně

  • Medzi tie bezpečnejšie a účinné diéty patria vysoko sacharidové. Tie sú preferované ako štýl stravovania aj u najdlhšie žijúcich národoch a sú na stole aj u stredomorských domácnostiach. Ich stravovanie je pri tom považované za jedno z najzdravších. V podstate ide o obilniny s vlákninou, zeleninu a ovocie. 
  • Ak chcete zostať čo najdlhšie mladí, mali by ste dávať prednosť sacharidom, ktoré pôsobia priaznivo na mozog. Jedzte preto veľa semienok, o ktorých sa už dlhšie šepkalo ako o prospešných pre pamäť.
  • Nezabudnite teda pri výbere jedla stavať na zdravom základe a to obilninách a ovocí, ktoré je chutné a pestré. Predsa len vysoko bielkovinová diéta je neraz jednotvárna a nudná. Nedá sa na nej vydržať dlho, preto sa snažte zamerať svoj jedálniček, hlavne doma, kde to máte pod kontrolou, na zdravé jedenie a prípadne aj chudnutie.

4.2
14