Prejedzte sa do krásy

Prejedzte sa do krásy

Zabudnite na kozmetické prípravky, či kupované vitamíny a výživové doplnky. Svoj jedálniček totiž môžete zostaviť tak, aby fungoval ako permanentná omladzujúca kúra. Asi tušíte, že jeho základom by mala byť najmä čerstvá zelenina a ovocie. To však nie je všetko. Naša pleť nepotrebuje iba vitamíny. Veľmi dôležitú sú taktiež minerály a iné dôležité látky, ako napríklad kolagén.
 
malba

Omladzujúci jedálniček

 
Raňajky
Svoj deň začnite výdatnými raňajkami. Neznamená to, že sa máte prejesť údenín a mastných pokrmov. Dôležité sú hlavne bielkoviny a proteíny. Ideálnou voľbou sú vajíčka v kombinácii s celozrnným pečivom a porciou čerstvej zeleniny, cereálie, alebo jogurty. Z týchto piatich surovín môžete vyčarovať množstvo zaujímavých a pestrých jedál, preto sa nemusíte obávať, že sa po čase, vaše raňajky stanú nudné.
 
Desiata a olovrant
Na tieto dve jedlá, by ste nemali zabúdať. Telu dodáte potrebnú energiu a nebudete musieť hladovať. Vhodnými pokrmami je napríklad čerstvé ovocie. Pri omladzovacej kúre je najlepšie kivi, mango, granátové jablko, slivky, alebo marhule. Môžete si ich dopriať aj v sušenom stave spolu s orechmi.
 
Obed
Obedy by vás mali dostatočne zasýtiť. Prejedať sa však nemusíte. Vyhnite sa hlavne červenému a mastnému mäsu. Nahraďte ho radšej tým kuracím, morčacím, králičím, alebo rybami. Ani na obed by ste nemali zabudnúť na poriadnu dávku zeleniny. ružičkový kel, paradajky, špenát a brokolica, by sa na vašom tanieri mali objavovať najčastejšie.
 
blondýna

Večera
Večera je ideálnym priestorom na rizotá, cestoviny a šaláty. Snažte sa konzumovať hlavne celozrnnú ryžu aj cestoviny. So strukovín vám pomôže najmä šošovica, hrášok a cícer. Do šalátu si zas prihoďte avokádo, slnečnicové semienka, alebo zázvor.  Nezabudnite ani na kvalitné, za studena lisované oleje. Okrem klasického olivového, môžete vyskúšať sezamový, tekvicový, makový, či ten z vlašských orechov. Ak si ku každému jedlu doprajete šálku kvalitného zeleného čaju, vašej kráse to len pomôže.